Цільова програма «Обдарованість»
розроблена з метою створення умов для всебічного розвитку та розкриття
інтелектуального потенціалу обдарованих дітей, сприяння їхній самореалізації в освітньому процесі.
Мета та основні
завдання програми
Метою
програми є визначення комплексу психолого-педагогічних, організаційних, науково-практичних
заходів щодо розроблення і впровадження ефективних засобів та технологій
пошуку, навчання, виховання й самовдос-коналення обдарованих дітей, створення
умов для творчого, інтелектуального, духовного і фізичного розвитку особистості,
системи профільного навчання у закладі.
Основні завдання :
Ø створення
системи цілеспрямованого виявлення інтелектуально й творчо обдарованих дітей на
основі комплексної діагностики;
Ø забезпечення
сприятливих умов для творчого, інтелектуального, духовного і фізичного розвитку
обдарованої дитини;
Ø розробка
нових форм і методів роботи з обдарованими дітьми, складання програм навчання
та розвитку обдарованих дітей;
Ø організація
позакласної роботи з обдарованими дітьми;
Ø забезпечення
ефективності та результативності освітнього процесу на основі
співпраці у системі "обдарована дитина—творчий учитель";
Ø визначення
основних напрямків роботи з обдарованою молоддю, впровадження інноваційних
методів роботи;
Ø підвищення
соціального статусу обдарованої молоді та її наставників.
Очікувані результати виконання програми
Ефективність виконання програми дасть змогу:
•
сформувати систему виявлення і відбору обдарованої
молоді та надання їй соціально-педагогічної підтримки;
•
консолідувати зусилля місцевих органів
виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, навчальних закладів у
роботі з обдарованою молоддю;
•
підвищити рівень професійної
компетентності педагогічних працівників у визначенні методів, форм, засобів та
технологій навчання і виховання обдарованої молоді;
•
розробити дієвий механізм стимулювання
обдарованої молоді.
Основні заходи щодо виконання програми «Обдарованість»
№ з/п
|
Зміст діяльності
|
Виконавець
|
Термін
|
1. Науково-методичне забезпечення роботи
з обдарованою молоддю
|
|||
1.1
|
Включити до програм методичних об’єднань
вчителів-предметників та класних керівників, питання роботи із здібною та
обдарованою молоддю
|
заступники
директора, керівники методичних об'єднань
|
2024-2025
|
1.2
|
Продовжити інформаційно-методичне
забезпечення запровадження нових науково-теоретичних засад та спеціальних
методик виявлення, розвитку та підтримки обдарованих дітей у навчальному закладі
|
заступники
директора, практичний психолог
|
постійно
|
1.3
|
Діагностування та корекційна робота з
обдарованими дітьми
|
практичний
психолог
|
постійно
|
1.4
|
Проведення тематичних оглядів
науково-методичної літератури, матеріалів фахових видань та педагогічної
преси
|
заступники
директора, керівники методичних об'єднань
|
постійно
|
1.5
|
Поновити банк науково-методичної
інформації про особливості розвитку дитячої обдарованості
|
практичний
психолог
|
постійно
|
2. Навчання, виховання та розвиток
обдарованої учнівської молоді
|
|||
2.1
|
Практичному психологу розробити систему
цілеспрямованого виявлення обдарованих і здібних дітей за допомогою
комплексної діагностики. Скласти багаторівневий та багатопрофільний «Банк
даних» здібних та обдарованих учнів
|
практичний
психолог
|
2024-2025
|
2.2
|
Здійснити поглиблену психодіагностику
особистісних рис обдарованих дітей, надати їм індивідуальну допомогу
|
практичний
психолог
|
2024-2025
|
2.3
|
Зробити традиційними заходи з метою
виявлення та стимулювання творчої діяльності здібних та обдарованих дітей:
§
щорічне проведення днів науки в ліцеї;
§ підсумкові науково-теоретичні
конференції учнів-членів МАН з презентацією дослідницьких робіт;
§
загальношкільні виставки творчих робіт
учнів, спрямовані на самореалізацію обдарованих дітей;
§
зустрічі здібних та обдарованих дітей
з ученими – представниками різних галузей науки;
§ конкурс учнів 5-11-х класів
«Найрозумніший»;
§
проведення спортивних змагань
|
заступники
директора
|
2024-2025
|
2.4
|
Організувати участь учнів в інтернет-олімпіадах, конкурсах, створити належні умови участі в них обдарованих дітей
|
заступник
директора з навчально-виховної роботи
|
2024-2025
|
2.5
|
Розширити участь старшокласників у
шкільних секціях МАН, започаткувати щорічний випуск кращих
науково-дослідницьких робіт учнів
|
Заступник
директора з навчально-виховної роботи
|
2024-2025
|
3. Навчання, виховання
та розвиток
здібної та
обдарованої учнівської молоді
|
|||
3.1
|
Впровадження в освітній процес сучасних та інноваційних технологій, педагогічних методик розвитку здібностей учнів; удосконалення форм, методів і
засобів пошуку, навчання і виховання обдарованих дітей та молоді
|
заступники
директора,
вчителі
|
2024-2025
|
3.2
|
Реалізувати творчі здібності учнів
через систему диференційованих завдань, засобів і технологій навчання
|
вчителі
|
постійно
|
3.3
|
Налагодити зв'язки з ВНЗ,
робота яких спрямована на дослідження проблеми щодо роботи з обдарованими
дітьми
|
директор
|
постійно
|
3.4
|
Зберегти та розширювати мережу гуртків
та факультативів у навчальному закладі
|
директор
|
постійно
|
3.5
|
Зміцнювати навчально-матеріальну базу
закладу, удосконалювати форми і методи освіти в позаурочний час
|
директор
|
постійно
|
3.6
|
Пропагувати найкращий досвід роботи
вчителів-новаторів, психологів, класних керівників з проблем вивчення та
розвитку природних обдарувань учнів
|
заступники
директора, практичний психолог
|
постійно
|
3.7
|
Розробити систему партнерської взаємодії із метою створення відповідного сімейного клімату, що сприятиме
розвитку здібностей дитини.
|
методоб¢єднання
класних
керівників
|
2024-2025
|
4. Забезпечення
соціально-правових гарантій
обдарованої учнівської молоді
|
|||
4.1
|
Залучити обдарованих дітей до спеціальних
видів діяльності в гуртках, факультативах, секціях, об'єднаннях, конкурсах,
фестивалях, змаганнях, що допомагатиме виявити та розвивати їхні здібності
|
заступники
директора,
класні
керівники
|
2024-2025
|
4.2
|
Забезпечити якісну підготовку учнів до участі в районних, обласних, всеукраїнських олімпіадах,
конкурсах, творчих турнірах, фестивалях, конференціях, виставках творчих
робіт
|
учителі,
заступник
директора з навчально-виховної роботи
|
постійно
|
4.3
|
Розробити положення про моральне та
матеріальне стимулювання учнів, які досягли високих успіхів у навчанні та
науково-дослідницькій, творчій діяльності
|
директор
|
з 2024 р.
|
Коментарі
Дописати коментар